Jak głowa kreatywna grupy The Buzzcocks, Pete Shelley zperfekcjonowal pop styl zalożony na swoich odpowiedziach emocjalnych, często z humornym wynnikiem. Lecz tak, jak z grupą, i solo jest Pete najbardziej potężny w tworzeniu singlów, widocznie naciskanych, by zniosli jego energie przez cały album.
Pierwsza solo płyta Shelley´a „Sky Ten“ była nagrana w roku 1974, jeszcze przed The Buzzcocks i demonstruje interest w niemieckej muzyke elektronycznej. Cwiczenie w prostej głębokej elektornyce na prostym oscilatorze, niż na pełnospektralnych instrumentach elektronicznych – poprostu album ten jest malo ciekway.
Płyta „Homosapien“, tuż po The Buzzcocks, zawierająca przebój o tym samym nazwisku jest płytą tanieczną, na której Shelley eliminuje gitary i perkusje, jak jądro swoich piosenek. Obrót k elektronice nieznaczi cialkowite zrezignowanie z nich – piosenki pozostają „glównymi”. Shelley czerpie wpływy z różnych żródel (jak kuprz. The Doors i Marc Bolan). Album ten mądro obchodzi pulapke monotonii, często zdarzająca sie w przypadku The Buzzcocks.
Shelley ponownie używa gitary na albumie „XL 1“, zmniejsza znaczenie elektroniky by stworzyć bardziej bezpośrednią, pilną muzykę taniecyną. Piosenka „Telephone Operator“ jest porownywalna do „Homosapien“, płyta zawiera i inne solidne przykłady komponowania z czystą glową.
My posluchajkmy nagrania “On My Own (Razormaid Remix)” – doskonałej piosenki – singla z maja 1986
http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=29D0I7F06DVF401J3CISKN6TIZ