Tytuł: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Zenobi 04-01-2005 22:01:11 Witam. Mam problem. Chcę dopasować długość dzwięku do długości filmu. Nie przycinać na końcach, tylko ścisnąć lub rozciągnąć (jak sprężynę). Nie siedzę w programach audio to nie wiem nawet jakiej funkcji użyć. W domku mam Audition (dawniej Cooledit). Wie ktoś jak to zrobić?
Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Thomasero 04-01-2005 22:01:07 Jest taka opcja w Coll Edit. Transform // Time/Pitch // Stretch tylko niewiem... na jakosci sie to chyba odbije...
Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Zenobi 04-01-2005 23:01:39 Poprobuję. A co tam trzeba ustawić? Bo jestem kompletnie zielony.
Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Qiotrec 04-01-2005 23:01:06 Wydaje mi sie ze najprosciej zrobic to bedzie w Nero Wawe Edytorze tam w narzedziach jest korekcja czasu. Mozesz to zrobic w dwoch opcjach: bit na minute (BPM) oraz w procentach i chyba ta pierwsza opcja bedzie ci najbardziej pasowala , chyba ze chcesz wydluzyc sciezke dziwiekowa o naprawde niewiele to w procentach (dziala jak ''sprezyna'') bedzie ok. Tylko najpierw musisz oddzielic sciezke audio od video aby zaladowac plik do tego programu chyba ze film jest w avi to sciezka audio sie sama zaladuje.
Mozna bez oddzielania sciezek sprobowac tez w Sound Forge 6.0 i pobawic sie funkcja Time Stretch (nowsza wersja byc moze nie jest sprzedawana z ta wtyczka vst) i jesli film jest w mpg to najpierw trzeba uaktywnic wtyczki mpeg 1 & 2 w programie Jak bedziesz mial problem z mpeg w SF to napisz , pomoge. Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Zenobi 05-01-2005 00:01:09 Scieżkę już wyciągnąłem, tylko nie miałem pomyslu co z nią zrobić Korekcja jest niewielka, rzędu 1-2 sekund co w takim wypadku da około 99,95%. Może wystarczy przesunąć dzwięk o różnicę miedzy filmem a dzwiękiem (właśnie te 1-2 sekundy). Wtedy bedzie cisza na poczatku (ale i tak tam jest cisza, to nikt chyba nie zauważy że jest dłuższa o sekundę). Z poczatku myślałem że nastąpi powolna desynchronizacja po przesunięciu, ale chyba jest OK. Dzięki za porady.
Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Matek 05-01-2005 08:01:34 wydaje mi się że najprościej się to robi w Virtual Dubie - i to bez specjalnego wyciągania dźwięku. nie pamiętam teraz wszystkich ustawień bo tu w pracy nie mam możliwości ani za bardzo czasu tego sprawdzenia...
Ale w domu popatrzę i Ci napiszę, to naprawdę nie jest skomplikowane. Chyba że znajdę jakies linki to Ci podrzucę. Tytuł: Do Zenobi Wiadomość wysłana przez: Lenin 05-01-2005 08:01:45 Sprawa jest prostsza niz myslisz
W okienko length wstawiasz czas jaki ma miec probka. Dokladnosc do milisekundy. Np. 10.500 to 10 i pol sekundy. Poprobuj na pewno sie uda Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: VM-Rexor 05-01-2005 08:01:54 stretch'u nie polecam, po tym dzwiek sie robi "metaliczny" - w zakladce Edit jest Adjust sample rate - zmniejszajac go z 44100 na np 44000 wydluzasz sciezke dzwiekowa (spowalniasz) a zeby wrocic do 44100 potem dajesz jeszcze raz zakladke Edit i Convert sample rate..
A o ile zmniejszyc/zwiekszyc - matematyka majac dlugosc czasowa sciezki video i audio z nich wyliczasz procentowa roznice o ktora trzeba skrocic lub wydluzyc vaw'a, lub empirycznie (dla leniwych ) po kazdym adjustowaniu sciezki audio dopasowujesz parametr lenght do dlugosci sciezki video Pozdrawiam Tytuł: Re: Edycja fali dzwiękowej Wiadomość wysłana przez: Matek 05-01-2005 08:01:01 tu jest krótki opis: http://www.divx.pl/articles.php?id=20, najczęściej się to sprawdza, przy rozjeżdżaniu się dźwięku, wystarczy wpisać odpowiednie wartości do interleave audio i wsio, u mnie się to sprawdza idealnie, ew. można jeszcze w zakładce video/frame rate, ustawić: change so video and duration match ... i tu wpisać wartość klatek/sek. ile faktycznie ma ścieżka video i to wszystko
|