Sprawdź:
Zobacz:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek:

I LOVE DISCO DIAMONDS vol. 40 & I LOVE DISCO SUMMER vol. 2

 (Przeczytany 1310 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rafalo
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2003/09/23
Wiadomości: 7114



« : 28-06-2006 21:06:49 »


W Blanco Y Negro w przygotowaniu kolejne składanki z muzyką lat 80.
Miejmy nadzieję, że nie ostatnie.
Wiem, że można spodziewać się na nich kilku kosmicznie rzadkich perełek. Niektóre z nich będą debiutować na nośniku CD.
Z prawdziwych perełek wyłowiłem następujące tytuły:
WISH KEY - MAKE IT UP
TIME - HOLDING ON TO LOVE
MARK OWEN - MAGIC LOVE
MARK ADAMS - I KNOW YOUR MIND
NOA NOA - HARRY 'O
LAMA - 1993

SPANISH SYMPHONIC ORCHESTRA - COMPUTER GAME
będą również nagrania bardziej znane ale tych wymieniać nie będę Uśmiech

Zapisane
Svadbos
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Debiut: 2005/06/01
Wiadomości: 1832



« Odpowiedz #1 : 28-06-2006 21:06:25 »

Dzięki za super wiadomośc. Już obawiałem się, że kolejnych odcinków I LOVE... już niebędzie.

Zapisane
rocco
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2006/06/02
Wiadomości: 1042



« Odpowiedz #2 : 09-07-2006 03:07:57 »


Jak widac plytka z seri I Love Disco Diamonds z numerem 40 ukazala sie w sprzedazy. Dobra wiadomosc dla kolekcjonerow tej kolekcji

Zapisane
wojti
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Debiut: 2006/01/21
Wiadomości: 13


« Odpowiedz #3 : 09-07-2006 17:07:36 »

te skladanki maja tragiczny mastering

Zapisane
VinylMagic
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2006/03/05
Wiadomości: 444


...and the music starts to breath


WWW
« Odpowiedz #4 : 09-07-2006 23:07:39 »


Heh... tragiczny to jest delikatnie powiedziane...
Średnia dynamika nagrań na tych składankach to około 12dB!!!
Dla przykładu - żeby nie być gołosłownym - joe yellow - lover to lover - z mojego winyla osiągam dynamikę 23dB - na Disco Diamonds ma 12dB...
Czyli jest to dynamika z 9 do 12 razy gorsza niż płyty winylowej  bez komentarza...
Całość zdarzeń akustycznych zawiera się pomiędzy 0,2 a 2, może 3 dB - nie wiem kto to masteruje, ale pownien zasuwać do laryngologa i to jak najszybciej...
Te płyty zwyczajnie krzyczą, nie mają nic wspólnego z jakością. Po drugim trzecim nagraniu ma się naturalną chęć ściszenia wzmacniacza - bo uszy bolą...
Częśc nagrań dodatkowo poddano intensywnemu odszumianiu i odtrzaskiwaniu - efekt - całkowicie zmienione brzmienie aż się słuchać nie da... (Denny Keith - Keep on Music)
Zawartość merytoryczna to już zupełnie inna sprawa - ale szlag mnie trafia gdy taki "mastering" kładzie płytę.
Kupuję jednak wciąż uparcie te skłądanki bo co innego pozostaje... czasami poutyskuję sobie trochę na temat, ale jakoś daję radę...
Miłej nocki

Zapisane

vinylmagic.pl aktualizacja 17-09-09 [url=http://discogs.com/artist/Damian+Lipins
Rafalo
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2003/09/23
Wiadomości: 7114



« Odpowiedz #5 : 10-07-2006 09:07:29 »

Co do "Keep On Music" to zgadzam sie, jest koszmarny. Gabriel Va popelnil sporo fuszerki na
skladankach I LOVE DISCO.
Natomiast bardzo zaciekawila mnie sentencja o 12 dB i 23dB. Jesli moglbys wprowadzic mnie
glebiej w tajniki swoich pomiarow dynamiki to bylbym wdzieczny, bo niebardzo rozumiem o czym
mowa
Powiedz prosze skad odczytujesz te 12 i 23 dB. Jesli znajdziesz czas to chetnie poczytam rowniez
o zdarzeniach akustycznych zawierajacych sie w 3 dB.

Zapisane
Lenin
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2001/12/04
Wiadomości: 1710


italo ortodoks


« Odpowiedz #6 : 10-07-2006 11:07:32 »


Przyjde z pomoca koledze VinylMagic, bo prawie calkowicie sie z nim zgadzam. Mam tylko mala watpliwosc czy rippujac winyla na przecietnej karcie uzyskamy dynamike 23 dB. Duzo zalezy rowniez od samego nagrania znajdujacego sie na plycie. Niektore nagrania sa po prostu nagrane "plasko" i to, ze znajduje sie na plycie winylowej nie znaczy, ze utwor bedzie gral bardziej dynamicznie.

Dynamika nagrania to roznica w decybelach miedzy najcichszym i najglosniejszym miejscem nagrania.

Zalaczam screeny pogladowe: Rose z ILDD vol. 16 i Rose z płyty winylowej 

Jak czytac screeny?

Obrazek 1.

Widzimy, ze dynamika jest baaaardzo kiepska - Obszar miedzy czerwonymi liniami.

Do tego w wiekszej czesci utworu prawie nie ma dynamiki.

Efekt sluchowy: nagranie bardzo glosne. Wskazniki prawie nie "skacza", tylko praktycznie pala sie ciagle przy granicy przesterowania 0 dB

Obrazek drugi - juz nie trzeba komentowac.

Efekt sluchowy: Bardzo miekkie, kulturalne nagranie. Przy glosnym sluchaniu nie meczy i nie ma przesterow.

To tak pokrotce.

Temat ciekawy i jestem otwarty na merytoryczna dyskusje.  



* dynamika.jpg (70.41 KB, 600x1024 - wyświetlony 224 razy.)
Zapisane
Gość
« Odpowiedz #7 : 10-07-2006 14:07:05 »

Obecnie panuje moda na glosne, wrecz bliskie cyfrowemu przesterowi masteringi.
Nagrania sa mocno skompresowane i poddane kilkudecybelowym limiterom. Stad roznica w
spectrum prosto z winyla z lat 80 a spectrum utworu wydanego obecnie.
O ile obecnie produkowane numery doskonale brzmia dzieki zastosowanym bramkom, o tyle stare
hiciory z lat 80 nie zawsze to kochaja. Glownymi problemami napotykanymi przy remasteringu
starych nagran sa bledy popelnione 20 lat temu przy ich miksowaniu, druga sprawa sa cechy
ujemne zapisu mechanicznego ktore trzeba jakos zwalczac, i tak dalej....

Pytanie: gdzie jest kompromis pomiedzy archaicznym masteringiem z lat 80 a obecnie
stosowanymi standardami?
Druga sprawa: przy limitowaniu starych nagran bardzo latwo o cyfrowy przester. Dlatego trzeba
uwazac co sie robi no i przede wszystkim sluchac tego co sie robi.
Masteringowiec z ByN niestety lubi odwalac fuszerke, na kazdej plycie znajdzie sie jakas czarna
owca. Inny punkt widzenia: ciezko zdobyc dobrej jakosci material, mastery z lat 80 zwlaszcza
nagran disco maja jakies problemy z trwaloscia stad coraz mniej wspomnieniowych skladanek
robionych z autentycznych matek (zgrywanie w winyla stosuje sie obecnie powszechnie na calym
swiecie), zas odszumianie winyli zawsze wiaze sie z jakimis stratami, bowiem nawet przy
ustaleniu spectrum szumu zawsze wytnie sie jeszcze cos obok.

Co do dynamiki nagran, czasami warto nie spogladac na dane statystyczne, nie zawsze przeciez
im wieksza rozpietosc pomiedzy punktami min a max swiadczy o wyzszosci. Czasami warto
posluchac a nie popatrzec.
Uwazam, ze 70% nagran na plytach ByN jest zmasterowanych na przyzwoitym poziomie, mimo, ze
w Hiszpanii dobrych dzwiekowcow szukac trzeba ze swieca w reku.

Zapisane
VinylMagic
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2006/03/05
Wiadomości: 444


...and the music starts to breath


WWW
« Odpowiedz #8 : 10-07-2006 17:07:51 »


Hej!
Dziękuję za wyręczenie - bardzo ładne obrazki  i w zasadzie obrazują doskonale to co wcześniej opisałem...
W związku z tym nie mam już się co rozpisywać - udzieliłeś odpowiedzi co to znaczy, że zdarzenia muzyczne dzieją się pomiedzy 0,2 a 3dB - widać to doskonale na rysunku z I Love Disco i skąd te różnice w dynamice - współczesny agrsywny mastering zabija dynamikę
Co do 23dB - heh... podałem przykład tendencyjny  z mojej praktyki odnośnie płyt italo/euro tylko 2 może 3 nagrania miały taką ładną dynamikę. Zwyczajowo płyty mają dynamikę około 18 --> 20 dB. Najgorszą w moim przypadku miał maxi 12" Mirage - No More No War trochę powyżej 17dB.
Ale i tak jest to o wiele więcej niż pewnie najlepsza wartość z I Love...
Co do karty muzycznej - wywaliłem Szumblastera - rozstałem się z nim bez bólu - obecnie używam karty ESI. Odkryłem cudowny świat dźwięku na nowo - no i mogę uzyskać tą uroczą dynamikę  dodatkowo dobra wkładka w gramofonie, preamp, przyzwoite kabelki a najważniejsze odpowiednia dbałość o winylki
Wszystko razem pozwala osiągnąć optymalne rezultaty.
A i jeszcze co do postu poniżej (tego bez nicka - albo ja nie umię go odczyać - jak tak to przepraszam).
Zgadzam się z tym, że teraz panuje moda na taki - ja to nazywam agresywny - mastering. Ale on jest dobry do współczesnej muzyki disco. Dzisiaj jest tak na dyskotece, że jakby ktoś puścił po sali młot pneumatyczny to podbnie by brzmiał jak obecna muzyka. I aby oddać hałaś młota pneumatycznego to taki mastering jest OK - całkowicie OK.
Muzyka italo/euro choć prosta w formie jest niezwykle melodyjna i do takiej muzyki mastering jak na BYN nie powinien być stosowany - zabija to muzykę karykaturalnie upodabniając ja do tego co się dzieje obecnie.
Oczywiście nie wpatruję się tylko w wykresy - wszystkie nagrania robię na ucho.
Masteringuję swoją kolekcję winyli, tworzę sobie płytki w formacie DVD dźwięk 96kHz/24bit LPCM stereo. Dla mnie optymalną wartością masteringu jest dynamika około 17 / 18dB plus minus.
Materiał muzyczny brzmi wtedy rewelacyjnie - może kiedyś się pochwalę jak to wygląda...
Miłego dnia:)

Zapisane

vinylmagic.pl aktualizacja 17-09-09 [url=http://discogs.com/artist/Damian+Lipins
Rafalo
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +0/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2003/09/23
Wiadomości: 7114



« Odpowiedz #9 : 10-07-2006 23:07:38 »

Sorry za post bez nika, byl wyslany z Maca i w momencie wysylania wylogowal mi sie komp z
witryny.
No coz ja nie uwazam aby delikatna kompresja dzwieku oraz limiter wyrzadzaly starym nagraniom
wielka krzywde. Wszystko z umiarem i uchem. Urzadzenia te wynaleziono juz w latach 60 i
stosowano celem poprawy dzwieku
Niestety nie podzielam tez zdania aby obecnie robiona muzyka przypominala mlot pneumatyczny,
takie podejscie do muzyki to nierozumiany przeze mnie konserwatyzm, powielany z pokolenia na
pokolenie, powtorka z rozrywki gdy nasi rodzice wpajali nam ze jedyne sluszne brzmienie itp itd
bylo w piosenkach Presleya, Beatlesow czy Stonesow.
Odnosnie dynamiki:
Plaski wykres odpowiednio spreparowany ma rowniez zalety, tak jak niski poziom sygnalu w slabo
skompresowanych plytach ma rowniez swoje wady.
Ale kazdy ma prawo do swojego zdania

Zapisane
Torris
El Torro
Forumowicz
**

Pomocna dłoń: +1/-2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Debiut: 2005/08/23
Wiadomości: 2473


Lubie pograć w radyjku :)


« Odpowiedz #10 : 08-10-2006 16:10:22 »

Musze dorzucic swoje 3 grosze.
> Dynamika nagrania to roznica w decybelach miedzy najcichszym i najglosniejszym miejscem nagrania.
Zgadza sie, ale bierzemy pod uwage calosc nagrania, a nie tylko wycinek.

> Widzimy, ze dynamika jest baaaardzo kiepska - Obszar miedzy czerwonymi liniami.
A wlasnie, ze tego nie widac  Wynika to z odbioru prostokatnej fali dzwiekowej przez czlowieka. W skrocie mowiac, prostokat o tej samej amplitudzie, co sinusoida, jest znaczaco glosniejszy (nie pamietam w tej chwili o ile, trzebaby sprawdzic RMS), czego nie pokazuje wykres. Tak wiec dynamika oryginalnej, "nieobcietej" postaci utworu raczej bedzie zachowana.

> Do tego w wiekszej czesci utworu prawie nie ma dynamiki.
Dynamika (jakas tam) jest zawsze.

To, ze nagranie jest cyfrowo przesterowane, nie musi oznaczac, ze ma zepsuta dynamike!
Wiekszosc wspolczesnie wydawanych plyt CD jest celowo masterowana w ten sposob, aby maksymalnie wykorzystac mozliwosci nosnika. Stosuje sie przesterowywanie dzwieku, oczywiscie z umiarem, poniewaz jego nadmiar powoduje nieprzyjemne znieksztalcenia (dystorsje) w pasmie niskich oraz srednich czestotliwosci.

Zapisane

Keep Italo Alive!
VinylMagic [not logged in]
Gość
« Odpowiedz #11 : 09-10-2006 21:10:01 »

>Zgadza sie, ale bierzemy pod uwage calosc nagrania, a nie tylko wycinek.

A kto twierdził, że jest inaczej? Włśnie dynamika całego nagrania w tych konkretnych przypadkach jest kiepska.

>A wlasnie, ze tego nie widac  Wynika to z odbioru prostokatnej fali dzwiekowej przez czlowieka. W skrocie mowiac, prostokat o tej samej amplitudzie, co sinusoida, jest znaczaco glosniejszy (nie pamietam w tej chwili o ile, trzebaby sprawdzic RMS), czego nie pokazuje wykres. Tak wiec dynamika oryginalnej, "nieobcietej" postaci utworu raczej bedzie zachowana

A to ciekawe... szczególnie ta prostokątna fala dźwiękowa - w pewnym przybliżeniu możemy się umówić, że dźwięk ma zawsze postać sinusoidalną, chyba, że na ILDD jest inaczej co mogłoby wiele tłumaczyć   Po wtóre - nie mylmy pojęcia głośności z pojęciem dynamiki a to trochę w tym kierunku zmierza.

>Dynamika (jakas tam) jest zawsze.

I z tym się zgadzam w całej rozciągłości - z naciskiem na słowo jakaś.

>To, ze nagranie jest cyfrowo przesterowane, nie musi oznaczac, ze ma zepsuta dynamike!

To właśnie dokładnie to oznacza  - szczególnie w tym konkretnym przypadku a omawiamy tutaj konkretny przypadek masteringu ILDD i konkretnych nagrań, które są takie a nie inne. Nie, tzw. nowoczesny mastering nowoczesnych nagrań, które nastawione są na maksimum krzyku.
Dopowiem tylko, że w muzyce poważnej - najbardziej dynamicznej - nie istnieje pojęcie pary urządzeń kompresor - limiter ale rozumiem, że to nie musi być argument

Chociaż każdy ma swój słuch i swoje zdanie.
Miłej nocki

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  
TOP80 na Facebooku
Porozmawiaj

TOP80 GG: 890


Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Power Play Tygodnia
Proponuje: Italomaniak71
Wykonawca: Papa Dance
Tytuł: W 40 Dni Dookoła Świata
Rok: 2023-06-09
Słuchaj Radia TOP80
Radio TOP80 - gra PiloNet
Valerie Dore - The Night (Remix)
0 (100) słuchaczy
Valerie Dore
Italy 1984
Poprzednio graliśmy...
Twoje ulubione...
Program Radia TOP80
21:00
Minione  Dekady w Muzyczny Weekend
Maciek
23:00
Piateczek u Palucha
Paluch2366
00:00
ZOSTAŃ DJ-EM!
PiloNet
15:00
ZOSTAŃ DJ-EM!
PiloNetSzafa
Zamów Piosenkę
Teraz i Ty możesz zagrać w radio!
Wpisz poniżej fragment tytułu/wykonawcy utworu, który chciałbyś zaprezentować innym:
System inteligentnie podpowie piosenki, nawet jeśli zrobisz literówki.
Wypróbuj, zobacz jak łatwo teraz znaleźć utwór co do którego nazwy i pisowni nie byłeś pewien.
Jeśli Ci się spodoba, podziel się wrażeniami z innymi i zaproś do wspólnej zabawy :)
Szafeta
Słuchacze najaktywniej zamawiający piosenki w ostatnim tygodniu:
Piatnica Dariusz (152 zam. +92 sł.)
Darek1967 (107 zam. +50 sł.)
Tarman (104 zam. +49 sł.)
Djjack (75 zam. +31 sł.)
Ralph73 (42 zam. +24 sł.)
Stalowy72 (39 zam. +20 sł.)
Arsau6 (38 zam. +20 sł.)
Body_73 (23 zam. +13 sł.)
Sweety80 (21 zam. +13 sł.)
Dmc (21 zam. +8 sł.)
Malutka 68 (21 zam. +5 sł.)
Mariano Italiano (19 zam. +17 sł.)
Piotr71 (15 zam. +9 sł.)
Masterkovic (15 zam. +13 sł.)
Aneta70 (12 zam. +8 sł.)
NetManiak (10 zam. +1 sł.)
mrmilkman (10 zam. +2 sł.)
Adamo 80 (6 zam. +2 sł.)
GrzegorzN (5 zam. +3 sł.)
Nika (3 zam. +1 sł.)
Robinp (1 zam. +2 sł.)
Darzeb (1 zam. +0 sł.)
Daro80 (1 zam. +0 sł.)
Wojteq (1 zam. +0 sł.)
Dziękujemy za współtworzenie repertuaru radia TOP80 Uśmiech